środa, 18 stycznia 2017

Czy nasze życie jest z góry zaplanowane ?

Hej kochani, na wstępie chciałabym was przeprosić ale niestety mój internet wczoraj postanowił ze mną nie współpracować. W skrócie - był wtedy kiedy mnie nie było. Dlatego post ten pojawia się dopiero dzisiaj. Mam nadzieję, że mi to wybaczycie.
Wracając do tematu.. Jest to bardzo ciekawe pytanie na które nie można odpowiedzieć nie wchodząc na temat religijny. Każdy człowiek jest inny, każdy ma swoje przekonania, każdy wierzy w coś innego i każdy stwarza sobie świat taki jakim go sobie wyobraził.
 Jedni uważają, że ich życie zależy ściśle od tego co ktoś, gdzieś, kiedyś postanowił, inni, że ich los jest przypadkowy i może zmienić się w każdym momencie, a jeszcze inni, że mogą sprawić by ich życie wyglądało dokładnie tak jak sobie to zaplanowali. I teraz pojawia się pytanie : do której grupy należę ja ? Jak już mówiłam każdy z nas jest inny, ja jestem osobą która po części łączy każdą z tych grup. Co to oznacza?
Po pierwsze: jestem osobą, u której wykształciło się wyobrażenie, że gdzieś tam na górze jest Bóg, który podczas mojego poczęcia otworzył swoją wielką księgę i napisał jak moje życie będzie wyglądało. Pierwsze co muszę stwierdzić to to, że miał on niezwykle wielką wyobraźnie...
Może to mit, może to bajka ale ja uważam, że właśnie tak było. Każdy człowiek ma zapisane swoje życie i tak właśnie musi (chociaż nie do końca) ono wyglądać. Dlatego zawsze powtarzam, że jeśli coś ma się stać to się stanie. Ale Bóg dał nam też wybór... Trochę bez sensu to wszystko co ?
Po drugie : los, uważam, że duży wpływ ma na nasze życie ma po prostu chwila. Nikt nie powiedział nam, że nasze życie będzie zawsze szczęśliwe albo po prostu nieznośne. Bóg nie stwierdził, że da nam wspaniałe czy okropne życie bo było by to po prostu nudne. On natomiast powiedział, że człowiek musi w swoim życiu przeżyć chwile piękne i te złe. Dlatego dużą rolę w naszym życiu odegra to co po prostu się wydarzy i jakie my podejmiemy w związku z tym kroki. I to się wiąże z punktem trzecim...
Uwaga! Punkt trzeci :Człowiek jest odpowiedzialny za swoje życie. A więc mamy życie zapisane przez Boga, który stwierdził, że w naszym życiu będą dobre i złe chwile ale i dał nam wolną wolę, dał nam mózg i pozwolił wybierać. Więc mamy możliwość wyboru czy nasze życie będzie wyglądało dokładnie tak jak On nam napisał czy coś chcemy zrobić inaczej. To czy wybierzemy dobrą drogę czy złą jest naszą decyzją dlatego po części my decydujemy o tym jak to życie będzie wyglądało.
Wytłumaczenie tego co ja o tym myślę jest cięższe niż bym się spodziewała.. Mam nadzieję, że mniej więcej rozumiecie o co mi chodzi. Proszę też żebyście napisali mi co wy o tym myślicie i jaka jest wasza droga w życiu. Dobrej nocy :)


Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka