czwartek, 18 czerwca 2015

Mój przyjaciel się tnie, co zrobić aby przestał? Martwię się o niego

Nie tak dawno temu zmagałam się z tym samym problemem. Dowiedziałam się, że moja przyjaciółka to robi, ale co najgorsze... nie od niej. Długo myślałam co zrobić bo była dla mnie bardzo ważna i nie chciałam żeby się krzywdziła ale sama nie wiem czy udało mi sie jej pomóc. 


Wydaje mi się, że takiemu człowiekowi trudno jest pomóc. Możesz prosić tą osobę, żeby przestała albo zagrozić jej że jak nie skończy to koniec przyjaźni ale z doświadczenia wiem, że trudno jest to powstrzymać. Osoby które kiedykolwiek to zrobiły i poczuły dzięki temu ulgę zaczynają myśleć, że to jedyny sposób na rozwiązanie ich problemów. To jest jak z papierosem czy innym uzależnieniem nawet jeśli skończysz to przy cięższej chwili znowu po to sięgasz. 

Myślę że warto próbować pomóc takiej osobie ale musimy być nastawieni na to, że nie zawsze ma to sens. Spróbuj. Może akurat mu pomożesz.

Postaraj się z nim dużo rozmawiać o wszystkim szczególnie o problemach. Pokaż mu, że zawsze może na ciebie liczyć, że nigdy nie zostawisz go gdy będzie cię potrzebować. Zacznij od rozmowy na temat cięcia. Powiedz, że się martwisz, że chcesz by przestał. 

W takim przypadku nic oprócz rozmowy i wsparcia nie pomoże. 
Możesz oczywiście wysłać go do psychologa ale wydaje mi się, że nie jest to dobry sposób na pomoc. 

Życzę ci żeby twój przyjaciel przestał się ciąć, żeby każdy swój problem rozwiązywał za pomocą rozmowy z tobą a nie za pomocą żyletki czy czegoś tam innego. Przede wszystkim jednak życzę ci cierpliwości i mniejszej ilości zmartwień ;) 

1 komentarz :

  1. Co zrobić gdy mieliśmy ostatnia szanse na poprawę i zawiedlismy , a zalezy nam na tym kims tak bardzo ze nie mozemy bez niego zyc , a on nie chce nas znac?

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka